AvtoVAZ nevoită să apeleze la măsuri drastice: rușii nu își mai revin

de: Andrei Tilimpea
05 08. 2022

Producătorul de mașini Lada oferă bani muncitorilor după ce a suspendat producția în urma sancțiunilor și a lipsei de piese.

Cel mai mare producător de automobile din Rusia, AvtoVAZ, care a suspendat o parte din producție din cauza sancțiunilor și a lipsei componentelor, le oferă lucrătorilor de la uzina sa din Izhevsk o plată unică de aproximativ 3.000 de dolari pentru concediere voluntară.

AvtoVAZ a reluat producția unora dintre modelele sale populare Lada la fabrica sa principală din Togliatti în iunie, după ce a oprit parțial producția în primăvară din cauza penuriei de piese electronice cauzată de sancțiuni.

Compania, al cărei acționar majoritar de multă vreme Renault Group și-a vândut pachetul de acțiuni unui investitor rus în luna mai, nu a reușit să relanseze producția modelului Lada Vesta și a trimis în martie 3.200 de angajați de la uzina de la Izhevsk din centrul Rusiei în concediu plătit.

Miercuri, a cerut lucrătorilor de la șantierul din Izhevsk, un oraș cu aproximativ 645.000 de locuitori, la aproximativ 1.200 km est de Moscova, fie să își găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei, fie să demisioneze prin acord comun.

Dezastrul de după invazie

Celor care demisionează li se va oferi o plată unică în valoare de aproximativ cinci până la șapte ori salariul mediu lunar, sau de aproximativ 12 ori salariul minim, aprobat de stat. Plata maximă ar echivala cu 183.348 de ruble (3.161 USD).

AvtoVAZ subliniază că compania nu intenționează să efectueze disponibilizări în masă, iar măsurile de sprijin propuse pentru echipă sunt pur voluntare pentru fiecare angajat”, se arată într-un comunicat al companiei.

Industria auto din Rusia, dependentă în mare măsură de componente și echipamente din străinătate, a fost lovită de penuria globală de semiconductori și, cel mai recent, de exodul producătorilor internaționali din cauza conflictului din Ucraina.

Vânzările au scăzut cu peste 80% de la invazia Ucrainei, iar guvernul se așteaptă ca vânzările anuale să scadă cu 50% în acest an.

Întrucât multe fabrici de asamblare de mașini sunt situate în afara Moscovei, în orașe mai mici, producătorii de automobile ruși au preferat să nu reducă locurile de muncă, ci mai degrabă să mențină personalul în concediu plătit sau cu ore reduse și ca rezultat salarii mai mici.